تقویت جایگاه و کارآمدی بیمه های پایه را پیگیری می کنیم
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص تاب آوری نظام سلامت در زمان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه گفت: مسیرها در جهت خدمت رسانی مناسب در چنین شرایطی شفاف بوده و هیچ مشکلی در ارائه خدمات به بیمه شدگان وجود نداشت و بدون شک تاب آوری روانی یکی از الزامات جامعه مقاوم بوده و در همین راستا پوشش خدمات روانشناسی و روانپزشکی مد نظر بیمه سلامت قرار دارد.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از گذشته ۶ خدمت روانشناسی در خدمات مشاورهای تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشته و تمامی رسانهها باید این خدمات را در شرایط اضطرار به موقع اطلاع رسانی کنند.
وی بیان کرد: مسیر دریافت خدمات در دوره جنگ تسهیل شده و در حوزه دارو سامانههای الکترونیکی به هیچ عنوان قطع نشد.
ناصحی با بیان اینکه خوشبختانه با پیش بینیهای به عمل آمده تمامی فرآیندها در سامانههای ارائه خدمات مورد بازبینی و بررسی قرار میگیرد ادامه داد: بدون شک تمامی بسترهای الکترونیکی ارائه خدمات نیازمند تقویت بوده و این مساله را برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل در آینده مد نظر قرار دادیم.
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، از کادر درمان و فعالان حوزه بیمه در ارائه خدمات شبانه روزی به مردم در ایام جنگ قدردانی کرد.
وی گفت: تأمین منابع به موقع و تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات به بیمه سلامت در برنامه هفتم توسعه مورد تاکید بوده و در حال حاضر تنها یک بخش از منابع به این سازمان اختصاص پیدا میکند، این درحالی است که اگر منابع تقویت شود نیازی به بیمههای تکمیلی نیست، ضمن اینکه تجمیع منابع نیز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و صندوقهای بیمهای باید یکپارچه شوند. دکتر ناصحی افزود: پیگیریهای لازم در جهت تقویت کارآمدی، کنترل منابع و هزینه کرد بیمهها در دستور کار قرار دارد.