پشت پرده تبلیغات فریبنده جراحی زیبایی
به گزارش خبرنگار مهر، بابک نیکو مرام فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه جراحان زیبایی ایرانی در دنیا خوشنام هستند، گفت: مردم برای استفاده از این خدمات بهتر است پزشک مورد نظر را در نظام پزشکی جست جو کنند.
وی افزود: مردم باید به خود اهمیت بدهند، ما قصد ترساندن کسی را نداریم ولی برخی اقدامات نظیر تزریق ژل اطراف لب و بینی و… صدمات بافتی شدیدی نظیر تغییر فرم را به بار میآورد؛ همچنین ترمیم چنین صدماتی بسیار مشکل و هزینه بر بوده و حتی اگر بتوانیم صورت طبیعی فرد را به او بازگردانیم، این کار با مشقت فراوان صورت میگیرد.
وی ادامه داد: مردم حتماً باید به سایتهای معتبر مراجعه کنند و پزشک مورد نظر را از انجمنهای معتبر و یا سایت نظام پزشکی بیابند؛ همچنین مردم باید از پزشک بودنِ چنین افرادی مطمئن باشند.
نیکو مرام با بیان اینکه جراحی پلاستیک نیازمند گذراندن سه سال تخصص در دانشگاه است، گفت: برخی چین و چروکهای صورت ناظر بر گذر طبیعی عمر است و زیبایی خاص خود را دارد. صداوسیما و رسانه باید در این راستا فرهنگ سازی کند چون دنیا به سمت جراحیهای نمایشی نمیرود؛ پزشکان نیز باید جلوی افراط و تفریط را بگیرند و متولیان حاکمیت نیز در این راستا وظیفه دارند.
این فوق تخصص جراحی پلاستیک افزود: برخی افراد دست به تبلیغات مسموم میزنند که باید جلوی آنها گرفته شود. عدهای تحت عنوان نام برخی کلینیکها کار میکنند و حتی عکسهایی را با هوش مصنوعی و فتوشاپ به عنوان تبلیغ منتشر میکنند.
نیکو مرام در رادیو گفتوگو خاطر نشان کرد: از مردم میخواهیم به سلامتی و صورت خود اهمیت دهند؛ چراکه این گونه خدمات و جراحیهای زیبایی اقدامی ضروری و لازم نیست؛ در ایران متخصصین بسیاری تربیت میشوند و مردم بهتر است از چنین افرادی بهره ببرند.